נתניהו חובט בבנט: "לא זקוק לשומרים מימין – הקבינט לא מכשיר הדלפות"

    איתי גדסי 2 Comment on נתניהו חובט בבנט: "לא זקוק לשומרים מימין – הקבינט לא מכשיר הדלפות"

    בדברים שנשא נתניהו בפתח ישיבת הליכוד, הטיח בשר בנט מבלי להזכיר את שמו, על הבטחתו לשמור על ממשלה ימנית: "לא זקוק לפקחים מימין כביכול. אני לא צריך שישמרו עליי, אני שומר" | בישיבה הסגורה דיבר נתניהו על המערכה הביטחונית: "היא עדיין לא הושלמה, אך אני לא אנדב פרטים מה אני מתכנן בקרוב"

    נתניהו ובנט צילום: פלאש 90
    15:15
    08.05.24
    אתר קול חי No Comments on הערכה בישראל: לא צפויה פריצת דרך במגעים לעסקה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ויהי אחר הכמעט בחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת 'הליכוד' בכנסת, למשבר הפוליטי הקשה ביותר שידעה הממשלה הנכחית. משבר שהסתיים בהסרת האולטימטום והדרישות שך הבית היהודי כלפי נתניהו, ובכך נמנע הליכה לבחירות ברגע האחרון.

    נתניהו בחר לתקוף את שר החינוך, שהתבטא כי הם ישמרו על ממשלה ימנית: "עם כל הכבוד אני לא צריך שומרים מימין. אני שומר על הביטחון והילדים שלנו ולא נכנע ללחצים בינלאומיים. כן צריך אחריות של כולם כדי שהממשלה תמשיך לכהן עוד שנה".

    נתניהו מכוון לכך, שהממשלה תשלים את ימיה לעוד שנה מהיום: "בימים האחרונים דיברתי עם כל ראשי הקואליציה ואמרתי להם שבעת הזו אסור להפיל את הממשלה. אני שמח שהמאמצים האלה נשאו פרי, יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות".

    במהלך דבריו בסיעה, שוב בחר לתקוף את בנט על ההדלפות מהקבינט שהיו: "אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנמשיך יחד כדי שנביא עוד הישגים בכלכלה, בביטחון, ביחסי החוץ, בכל תחום. אבל כדי להמשיך אנחנו חייבים לגלות משמעת קואליציונית – אין מורדים, אין חסרים, ואסור שהקבינט יההפוך מכשיר להדלפות וכלי ניגוח פוליטי. ביטחון ישראל הוא מעל הפוליטיקה".

    נתניהו הזכיר בנאומו את הלחצים שהיו מצד ארה"ב ועמד בהם: "אני לא זקוק לפקחים מימין כביכול. אני לא צריך שישמרו עליי, אני שומר. אני שומר על המדינה שלנו, על הביטחון שלנו, על הילדים שלנו, ואני מזכיר לכם שהובלתי את המדינה במשך 11 שנים מול לחצים כבדים מאוד מהקהילה הבינלאומית. לחצים כבדים לעשות ויתורים מפליגים ומסוכנים, לחצים כבדים לא לבנות אפילו לבנה אחת ביהודה ושומרון. לא היה ראש ממשלה בישראל שהיה נתון ללחצים כאלה ועמד בהם, וכולכם יכולים להעיד על כך".

    בסיום דבריו נתניהו שוב בחר לבטא את הפחד של הימין, היו פה עקירות יישובים אם לא הייתי בתפקיד: "לא יודע מה היה קורה אילו היה כאן ראש ממשלה אחר. אני מניח שתוך זמן קצר – או שהיה בורח מן המערכה או שהיינו רואים עקירת יישובים, ויתורים על צורכי ביטחון חיניים ועוד. אצלי זה לא קרה ואצלי זה לא יקרה, ואני עושה את זה בעזרתכם ובשליחותכם".

    "אז עם כל הכבוד, אין צורך בפקחים, אין צורך בשומרים. יש צורך בעבודה משותפת, באחדות המטרה, במשמעת קואליציונית של כל הסיעות ושל כל החברים. מעל לכל, יש צורך בהתנהגות הולמת ואחראית של כל חברי הממשלה, של כל חברי הסיעות, של כל חברי הקבינט – ואנחנו עושים זאת יחד למען ביטחון ישראל".

    ראש הממשלה נתניהו בחלק הסגור של סיעת הליכוד: "מצב הביטחון עכשיו מורכב. אנחנו בתוך מערכה, היא רחבה ולא הושלמה עדיין. היא כוללת מרחבים וזמנים. אני לא נכנס כרגע לפירוט של הזמן והמרחב. לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל".

    נתניהו שוב טוען כי ההחלטה על הפסקת אש התקבלה פה אחד: "בסבב האחרון קיימנו דיון בקבינט וכולם בלי יוצא מן הכלל אימצו את ההחלטה של כל גורמי הביטחון – אף היא פה אחד – להמתין עם השלב הבא. יש כוונות להמשך. אני לא רוצה לנדב מה אני מתכנן לעשות בקרוב, אבל חשוב לי להגיד לכם את זה כדי שתדעו את האמת מול הספינים ומול הרבה מאוד בריחה מאחריות. כולם בלי יוצא מן הכלל תמכו. הם לא רצו הצבעה בכלל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      העובדה היא אבל שאתה מר בנימין נתניהו כן זקןק לפקחים מימין!
      אתה ימיני כמו שארדואן אוהד יהודים…

    2. 1

      אסור לדבר לשה"ר על נפתלי בנט גם מבלי להזכיר את שמו זה דבר חמור ! אני חושב שצריך ללכת לבחירות עכשיו
      דיבורים כמו חול יש מעשים אין !